Tuesday 6 December 2011

fisabilillah ya shodiki :)

assalamualaikum...

yuhuuu ! ade owang x ? haha. okeyh. best tak tajuk dye ? hehe. fisabilillah.. ape yg korang tau sal fisabilillah nie ?? yeah ! smue btol ape yg korang fikir kan. contoh nye mak bersalin kan, hehe agy2.. eum.. belaja, perang nak menegak kan agama Islam kite nie. yeah ! aku suke perang... hehe. tpi aku bukan nak post sal perang. mybe perang kecil kut. peristiwe nie jadi kat asrama aku kolej kediaman seri perdana. yeah ! i miss damn much asrama aku ! syg ko asrama.. hehe. dah dah. meh nak cite. okeyh. duduk diam2.. al kisah nye cam nie. kes berlaku time kite owang tenga pmr. keesok kan ary nye da abes la exam bgi smue yg xamek arab tapi yg amek arab belum agy.. so, tomorrow exam khb. kte owang stdy khb la kan. xkan nak stdy sejarah kut. ape kes.. haha. oke2.... full stop. pas solat isyak n maghrib berjemaah. aku n geng 27 da pakat nak stdy kat masjid... yela. tenang ckit kan.. bwu dpt rahmat. hehe. sebena nye kat tempat stdy da ramai owang yg tempah. haha. lau ramai owang mesti la bsing kan pastu crowded lak tuh. aku mmg bnci bsing2 nie. ase nk lempang jer owang yg mlut murai. ckp pot pet.. xletih ke.,hahaha. aku pn same.. dah. pastu kte owang pkai tdung n then mule kan misi. misi ape ?? stdy la. budak rajin kan.. haha. kding jer. okeyh. aku tenga stdy mmbe pn tenga stdy... out of the blue.. cewah ! tbe2 kte owang denga warden uat annouc :PERHATIAN KEPADA SEMUA PENGHUNI, SILA BERGERAK KE TEMPAT STUDY PREP SEKARANG JUGA.. TIDAK BOLEH STUDY DI BWAH ANJUNG DAN..... ( aku lupe).. kte owang da kecut dahi nie. hehe. terkejut la kan... aku da mule takut. lam aty nie.. alamak. cam ane nie. lau warden dtg nnti mampus aku. aku uat rilek jer.. slumber gler la kat zahir nye.. hehe. aku tgok mmbe aku. dye org tenga stdy cam xde pape nk takut kan so, aku pn rilek jer la... dah owang laen xgelabah xkan aku nk over2 lak... kan? pastu, mmbe aku ckp. : weh, ttup lampu la. kte owang pn lam blackout. gelap. senyap jer.. cam budak kcik kne marah kat ayah yg garang pulak aku tgok.. haha.. muke pucat gler. haha. xde la...tdi cam poyo jer rilek.... upe2 nye kecut jugak kowang eh. haha. pastu kte owang duk kat tenga masjid tuh. shark bce Al- Quran.. aku n mmbe aku bce buku. smbil tuh tenga mcj... haha.. sempat agy. kwan aku si tiqah nie ckp.. weh, warden n pak guard dtg arh !.. hah ! abes ! sudah ! aku da pkir.. gler kali nie. selipar xsorok. mmpus aku... kte owang pegi menyorok.. haha. lawok gler aku tgok kawan2 aku. muke takut smue. hahaha.... lau la mase tuh ade video cam aku da capture da... haha.. pastu, kmi intai.. warden dtg. tbe2... krekkkk. pintu belakang masjid terbuka. ALLAH ! aku da agk. cikgu sluh pakai torchlight... tadaa ! suprise cikgu.. haha. kalau la ary nie bufday cikgu aku nie. mesti xjdi... haha. gler ! aku keras cam patung. aku tgok muke tiqah. cam xbernyawe jer kawan aku nie. tau la buad salah. haha. cikgu pnggil kte owang. aku yg kuar dlu.. cikgu tnye : wat ape lam gelap2 nie ??...aku teragak2 nk jwab. aku pn pkir... mira, buad ape ko nak takut. ko xde wat pape2 lam gelap nie.. smue perempuan kan. xkan ko lesbian kut. haish ! aku gtau cikgu ... sy tenga bace buku cikgu, esok kte owang exam... yeah ! tht's true. xde yg aku tokok mahu pn tmbah.. fakta yg tepat dan benar... cikgu aku xcye. ya Allah. aku da agk. mane nk cye kan. sbb cikgu xde kat situ xdi.. haha. aku redha jer la dah cikgu xcaye xkan nak pakse lak kan. aku diam jer. mmbe2 aku pn diam... pastu kte owang masuk lam masjid. mase tuh hujan mmg lebat la. plus ngan angin yg kuat... cikgu masuk dalam masjid jugak pegi kat sebelah laki.. pastu aku nmpak ade sorang budak laki lari dri masjid. ait ?? ade owang ke ?? nape kte owang xperasan... ya Allah. bnde yg bruk akan berlaku jap agy.. pastu cikgu pnggil agy kte owang. cikgu tnye agy soalan yg same tapi agy keras suare dye bnding ngan tdi.. aku ckp. btol cikgu. kte owang bce buku kat tenga masjid. cikgu ckp.. bce buku ape lam gelap.. aku diam. ya Allah. ko sejuk kan lah hati cikgu aku nie... aku pn ckp agy tapi kte owang btol2 xthu ade budak laki kat sebelah tuh.. sumpah cikgu !! cikgu still xcaye.. aku da mmg fed-up.smue owang senyap... pastu cikgu suh kte owang gie prep kat dewan makan. aku paling benci prep kat situ.... bising. da la ujan.. xkan nak redah lam ujan kut. basah la buku2 aku nie. cikgu ckp pegi lalu kat tempat prep penghuni putra lau xnak redah lam ujan. gler ke ?? xkan nak redah kat situ. skang bwu la aku pkir waras... kte owang lbeh rela redah lam ujan yg lebat tuh dari lalu kat prep putra.. aku denga cikgu perli kte owang..." buat ape la lam gelap2 nie,tenga buat ajaran sesat ke"...aku pndang muke cikgu.. eee ! aku geram jer ase. panas taek telinga aku nie. kte owang xkesah la lau cikgu nak tduh kte owang buat ape2 ngan dak laki. tpi kte owang mmg xterime yg cikgu ckp cam tuh. stu penghinaan tau tak. aku saba jer... da lah lam masjid. cbe la pkir ckit... aku da xthan, aku ajak mmbe aku redah lam ujan. aku yg da xthan nanges tbe2.. mmg aku xleh terime ckgu tduh cam tuh. aku ade iman agy, dan aku maseh waras n ade otak leh pkir sape Tuhan aku... ya Allah. ko saba kan la hati aku nie. aku xnak ilmu aku xberkat di sebab kan kate2 cikgu tdi... kte owang stdy kat belakang.. kat situ mmbe aku n aku jer yg ade. n kte owang stdy. xnak pkir sal tdi.. ape yg penting skang aku nak cipta 9A lam pmr nie. tu jer harapan aku... amin.. ;)  arap kowang smue xakan alami prblem nie ... insyaAllah

No comments:

Post a Comment