Friday, 20 July 2012

aurat. tutuplah ;)

bismillahirahmanirahim..

assalamualaikum :)

alhamdulillah,sy nk kongsi ilmu kat semua saudara seislam kita nie. tapi hari nie, sy nk kongsi ilmu mengenai aurat perempuan. khas utk kaum hawa.. ikhlas sy ckp ye. sy sedih sgt tgok perempuan tidak menutup aurat dgn sempurna.. tak sempurna pon sy sedih, apa lagi dgn tak ttup aurat.. dalam diri kita nie, perlu ada rasa benci kat perkara2 yang ALLAH mungkar .. insyaALLAH , ALLAH jgk akn jauh kan kita dari perkara2 cam tuh. amin.. xsalah kalau kita nk berfesyen. pakai la ape2 pon.. tapi, ingat ! tutuplah aurat.. sy tahu, tak semua org yg pakai tudung, pakai sarung tgn, saring kaki, pakai jubah, tu semua baik2.. tapi sekurang2 dia cuba nak jadi org yg baik dan lebih baik.. perubahan nie kalau kita xleh nk pakai tudung labuh , cuba perlahan2 dulu, cuba latih diri pakai tdung bawal dulu ke, pastu slow2 latih diri pakai scarf dgn tudung lak, pastu, pakai terebus,, dan kalau da betol2 sedia nak terima risiko pakai tudung labuh.. insyaALLAH, ALLAH akn lindung kita dari fitnah masyarakat.. biar kan apa org nk ckp. kita diam je.. kalau diorg da letih,, dia berhenti jugak nnti. doa ngan ALLAH,, biar ALLAH tetap kan perubahan kita nie sampai kita mati.. mati pon ALLAH masih ttup aurat kita.. kita pakai pakaian tutup seluruh tubuh kita, ALLAH tutup.. skit pon xbuka kecuali bahagian muka.. tengok betapa ALLAH nie sayangkan hamba2 Dia,, sampai kita mati pon ALLAH masih jaga kita.. masyaALLAH.. semoga  ALLAH berikan kita taufik dan hidayah kat kita.. amin. :)

wasalam

1 comment:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete